Módszertani füzetek
harsona, bariton-tenorkürt, euphonium módszertan

Kedves Látogató!
A módszertani füzetek a művészetoktatás és azon belül a hangszeroktatás számára forradalmian új megközelítését jelent. Új utakat nyit a szakmai nevelési szempontokon túlmutató, komplex nevelési célok megvalósítása felé. Ezen kívül fontos célom, hogy elinduljon egy a folyamatos párbeszéden alapuló fejlesztés, mely átfogó szemléletbeli változásokat hozhat a jövőben.
A több évtizedes, akár évszázados hagyományokra épülő módszertani megközelítések elmozdulása jelentős változásokat hozhat a jövő művészetoktatással, művészeti neveléssel foglalkozó szakembereinek és tanulóinak egyaránt.
Az új módszertan célja, hogy attitűdváltás jöjjön létre a hangszeroktatás és a hozzá kapcsolódó egyéb tevékenységek kapcsán. A tanár szerepe, az irányítás helyett, inkább az együttműködést elősegítő, az egyes munkafolyamatokat koordináló és a zenélésben aktívan részt vevő szerepkör legyen. A hangszertanulásához mindig is nagy elhivatottság kellett. A kezdeti lelkesedés hamar elszáll, és ekkor a gyermekeknek sok esetben elmegy a kedvük a folytatástól. A tanár a módszertanban kidolgozott új technikák révén fenntarthatja a diákok érdeklődését, beindítva vagy éppen fokozva kíváncsiságukat, élményszerű tanulási folyamatokat valósíthatnak meg és ösztönözheti őket önálló felelősségvállalásra, illetve magasabb célok kitűzésére és azok megvalósítására.